Assegurances dels centres docents públics
Actuacions en el supòsit de possible lesió en béns o en drets de particulars i en el supòsit de danys materials en el contingut i/o continent del centre.
Actuacions en el supòsit de possible lesió en béns o en drets de particulars (danys soferts en la seva integritat física i/o en els seus béns materials)
En determinats casos d’accidents produïts en els centres educatius, és el professor o professora o altres professionals d’atenció educativa que es trobin dirigint o vigilant una activitat escolar, extraescolar o complementària en la qual tingui lloc els fets, hauran d’atendre la situació produïda amb els mitjans de què puguin disposar, actuant en tot moment amb diligència i conformement a allò que estableix la normativa vigent.
- El director o directora del centre comunicarà els fets, el més aviat possible, a la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona, a fi que l’òrgan competent pugui prendre les mesures adients de protecció de l’alumne/a accidentat, si escau, i assabenti el pare, la mare o els seus tutors legals, o les persones perjudicades (tercers), dels fets ocorreguts i del procediment establert per reclamar en via administrativa.
- Per iniciar el procediment de reclamació en via administrativa, l’interessat o interessada, o el pare, la mare o els tutors legals de l’alumne/a, han de presentar un escrit de reclamació davant la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona. Cal que els particulars adjuntin a l’escrit algun document acreditatiu del seu dret i un detall sobre l’estimació del perjudici ocasionat. En el cas d’accidents soferts per alumnes, els interessats presentaran una fotocòpia del llibre de família o del document judicial que acredita la representació legal del menor, el certificat mèdic de lesions, la justificació i avaluació de les despeses originades o que es puguin originar en ocasió de l’accident, i qualsevol altra documentació que considerin pertinent.
- El director o directora del centre emetrà un primer informe descriptiu de la possible lesió en els béns o drets dels particulars i, sempre que hi concorrin les circumstàncies que puguin donar lloc a responsabilitat civil de l’Administració, el traslladarà per via urgent a la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona.
- El director/a del centre, amb l’assistència deguda, haurà d’elaborar posteriorment un informe detallat dels fets i de les circumstàncies relacionades amb l’accident i trametre’l sense demora a la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona. Per a l’elaboració d’aquest informe, el director o directora ha de tenir en compte la versió dels fets donada (i ratificada posteriorment per escrit) pel professor/a o la persona que tenia encarregada la direcció, la vigilància o la custòdia de l’alumne/a en el moment de produir-se l’accident, i les informacions verbals o documentals de què pugui disposar.
- L'Administració resol l’expedient en el termini màxim de sis mesos, en notifica la resolució al reclamant i a la junta de personal, i, si escau, tramita l’abonament de la indemnització corresponent.
Actuacions en el supòsit de danys materials en el contingut i/o continent del centre
Centres de l’Ajuntament de Barcelona
El director o directora del centre traslladarà per via urgent a la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona la següent documentació:
- Informe de la direcció del centre.
- Denúncia davant l’autoritat corresponent (si s’escau, com en el cas de robatori).
- Factures o pressupostos o justificació econòmica dels danys.
Centres de la Generalitat de Catalunya
El director o directora del centre traslladarà per via urgent a la gerència del Consorci d’Educació de Barcelona la següent documentació:
- Informe de la direcció del centre
- Denúncia davant l’autoritat corresponent (si s’escau, com en el cas de robatori)
- Factures o pressupostos o justificació econòmica dels danys.
- Comunicació digital del sinistre, a través del Departament d’Economia i Finances
Normativa
ORDRE de 13 de novembre de 1989, per la qual s'aproven les instruccions que regulen les actuacions, els tràmits i les gestions a realitzar pels centres docents públics de nivell no universitari de Catalunya en determinats casos d'accidents o incidents.
ORDRE de 16 d'octubre de 1991, per la qual es modifica l'annex de l'Ordre de 13 de novembre de 1989, per la qual s'aproven les instruccions que regulen les actuacions, els tràmits i les gestions a realitzar pels centres docents públics de nivell no universitari de Catalunya en determinats casos d'accidents o incidents.
Altres informacions d’interès
Assegurança escolar obligatòria, PDF
Viatges escolars, PDF