Torna

Acords del Consell de Direcció del 18 d'octubre de 2023

Oferta dels ensenyaments obligatoris i postobligatoris curs 2024-2025

S’aproven les línies per a la planificació de l'oferta dels ensenyaments obligatoris i postobligatoris per al curs 2024-2025. Properament es comunicarà i es compartirà amb les comunitats educatives.

Pla Director dels Batxillerats i Pla Director de Centres d’Educació Especial

S’aprova la proposta d’elaboració dels plans directors de batxillerats i dels centres d’educació especial.

  • En relació al Pla Director dels Batxillerats, la baixada demogràfica planteja una reorganització de l’etapa 16-18, especialment del batxillerat, on hi ha el major gruix d’alumnat escolaritzat. L’alta taxa d’abandonament a l’etapa 16-18 i el nou model de currículum de batxillerat fan necessària una oferta amb més optativitat i per últim, la diversificació de les propostes de batxillerat a Barcelona i la creació dels nous instituts escola.

L’objectiu principal d’aquest pla director és analitzar l’oferta actual i les necessitats d’escolarització d’aquesta etapa a la ciutat i prendre decisions sobre quina oferta s’ha de preveure per als propers 10 cursos.

  • Pel que fa al Pla Director de Centres d’Educació Especial, la distribució desigual a nivell territorial dels centres d’educació especial dificulta el treball en xarxa amb els centres ordinaris i la planificació del CEEPSIR i, alhora, demana una complexa gestió del transport, així com una consideració formal de centres generalistes que en la realitat desenvolupen un projecte educatiu de centre especialitzat orientat a una tipologia d’alumnat.

Els objectius principals d’aquest pla director són, entre altres, el disseny territorial dels centres d’educació especial de Barcelona i convertir-los en referents dels centres ordinaris de cada districte. El pla també proposa definir l’especificitat de cada centre d’educació especial en 4 tipologies (cognitiu, comunicació i relació, conducta, pensament i emoció, alta dependència) i identificar l’oferta de Barcelona segons tipologia de centres.

Més informació: presentació de dades, pdf 

Proposta de la planificació per fases de la preinscripció escolar dels ensenyaments obligatoris

Es presenta la proposta, en format pilot, de planificació per fases de la revisió del procés de preinscripció escolar dels ensenyaments obligatoris.

S’acorda que un dels punts de la proposta, el procediment abreujat d’admissió per a les famílies d’I3 amb un germà matriculat al centre, s’aplicarà a partir del curs 2025-2026.

Pla Clima Escola de Barcelona

Es presenta el Pla Clima Escola de Barcelona, concretant les fases i el seu contingut, seguint l’índex següent:

a) Punt de partida

b) Nivells d’intervenció en un edifici

c) La climatització. Fred i calor sostenible

d) Solucions proposades

e) Altres implicacions: Descarbonització i autoconsum

f) Anàlisi econòmic

g) Planificació de la implantació – Horitzó 2029

h) Proposta d’implantació

i) Pla de comunicació

Més informació: presentacio del Pla, pdf

Sistema Intern d'Alertes en matèria d'infraccions normatives i de conductes contràries a la integritat pública de l'administració

Es presenta i s’aprova el Sistema Intern d’Alertes (SIA) de l’Administració en Matèria d’Infraccions Normatives i Contràries a la Integritat Pública (SIA), el mecanisme establert perquè es comuniquin a la mateixa administració possibles infraccions normatives o incompliments de la integritat presumptament comesos pels seus òrgans o per les persones que hi presten servei.

Més informació presentació, pdf 

Seguiment de les inversions i les noves construccions

Es presenta l’informe de seguiment de les inversions i de les noves construccions.

Més informació: Informe de seguiment de les inversions, pdf