Acords del Consell de Direcció del 10 de març de 2020
Oferta inicial dels ensenyaments postobligatoris per al curs 2020-2021
S’aprova l'oferta inicial d’ensenyaments postobligatoris per al curs 2020-2021.
Les novetats més destacades es comunicaran properament.
Resolució sobre la preinscripció i matrícula de l’alumnat per al curs 2020-2021 a la ciutat de Barcelona
Les principals novetats pel proper curs són:
- Reducció de la capacitat, en determinats centres i en determinades zones durant el període de preinscripció per afavorir la distribució de l’alumnat entre els diferents centres de la zona; la capacitat d’aquests centres es recuperarà en el període de matrícula d’estiu i matrícula continuada.
- Increment de capacitat en centres de màxima complexitat en l’oferta inicial, aquests centres oferiran el màxim de la seva capacitat durant el període de preinscripció; un cop finalitzada la preinscripció, durant el període de matrícula d’estiu i continuada, se’ls farà un ajustament de la capacitat per bloquejar-los les assignacions que no siguin de l’alumnat del barri.
- Millores en la detecció de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, es continua treballant la detecció proactiva de l’alumnat amb necessitats educatives de suport educatiu (tipus A i B) per a un millor ajustament de la reserva de places destinades a aquest alumnat. Com a novetat, per a l’alumnat amb necessitats educatives especials tipus A, a banda d’ocupar plaça de reserva, amb caràcter general i per a una millor qualitat en la seva atenció, no s’assignarà més d’un alumne per grup classe, tret del que requereixi d’un suport intensiu (SIEI, SIAL, monitoratge, etc.).
- Mesures per la lluita contra la segregació en la matrícula d’estiu i continuada, s’han habilitat mesures per mantenir l’equilibri en la distribució de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu i donar continuïtat a la lluita contra la segregació durant els períodes de matrícula d’estiu i matrícula continuada:
o En període de matrícula d’estiu, les sol·licituds rebudes fins el dia 4 de setembre a les oficines d’escolarització, s’assignaran i es comunicaran a les famílies abans de que comenci el curs per mitjà d’un procés que tindrà en compte:
- L’equilibri en la distribució de l'alumnat en situació socioeconòmica i/o sociocultural desafavorida
- Les preferències de la família
- La proximitat del centre al domicili
o En el període de matrícula continuada, les sol·licituds d’admissió que arribin a les oficines d’escolarització corresponents a alumnat nouvingut o alumnat amb situacions socioeconòmiques i/o socioculturals desafavorides s’assignaran, a aquells centres que tinguin un índex d’alumnat en situació de vulnerabilitat inferior a la mitjana de segregació de tots els centres de la zona.
Reserva de places a P3 per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu
Codi | Zona | Places reserva NESE per grup |
Z01 | Ciutat Vella | 4 |
Z02 | l'Eixample - Dreta | 2 |
Z03 | l'Eixample- Esquerra | 2 |
Z04 | el Poble Sec - la Font de la Guatlla | 3 |
Z05 | la Marina del Prat Vermell - la Marina de Port | 2 |
Z06 | Sants - Hostafrancs - la Bordeta - Badal | 2 |
Z07 | Les Corts | 2 |
Z08 | Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes | 2 |
Z09 | Sarrià - les Tres Torres | 2 |
Z10 | el Putxet i el Farró - Sant Gervasi - la Bonanova - Galvany | 2 |
Z11 | la Salut - Vallcarca i els Penitents - el Coll | 2 |
Z12 | la Vila de Gràcia - el Camp d'en Grassot i Gràcia Nova | 2 |
Z13 | el Baix Guinardó - Can Baró - el Guinardó | 2 |
Z14 | la Font d'en Fargues | 2 |
Z15 | el Carmel - la Teixonera | 5 |
Z16 | Sant Genís dels Agudells - Montbau - la Vall d'Hebron - la Clota - Horta | 2 |
Z17 | Porta - el Turó de la Peira - Vilapicina i la Torre Llobeta - Can Peguera | 4 |
Z18 | la Guineueta - Canyelles - les Roquetes - Verdun | 5 |
Z19 | la Prosperitat - la Trinitat Nova | 4 |
Z20 | Torre Baró - Vallbona - Ciutat Meridiana | 7 |
Z21 | la Trinitat Vella | 7 |
Z22 | Baró de Viver - el Bon Pastor | 4 |
Z23 | Sant Andreu | 2 |
Z24 | Navas - la Sagrera - el Congrés i els Indians | 2 |
Z25 | el Camp de l'Arpa del Clot - el Clot | 2 |
Z26 | el Parc i la Llacuna, la Vila Olímpica, Diagonal Mar i el Front Marítim - Poblenou | 2 |
Z27 | el Besòs i el Maresme | 4 |
Z28 | Provençals del Poblenou | 2 |
Z29 | la Verneda i la Pau - Sant Martí de Provençals | 3 |
Reserva de places a 1r d’ESO per a alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu
Codi | Zona | Places reserva NESE per grup |
S0101 | Raval | 8 |
S0102 | Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera | 8 |
S0103 | Barceloneta | 8 |
S0201 | L'Eixample - Dreta | 2 |
S0202 | L'Eixample - Esquerra | 3 |
S0301 | al Poble Sec - la Font de la Guatlla | 5 |
S0302 | la Marina | 5 |
S0303 | Sants - Hostafrancs - la Bordeta - Badal | 5 |
S0401 | Les Corts | 2 |
S0501 | Sarrià - Sant Gervasi | 2 |
S0601 | El Putxet i el Farró (Sarrià-Sant Gervasi) | 3 |
S0602 | La Vila de Gràcia-el Camp d'en Grassot i Gràcia Nova | 3 |
S0701 | el Baix Guinardó-Can Baró- el Guinardó-La Font d'en Fargues | 4 |
S0702 | el Carmel - la Teixonera | 4 |
S0703 | Sant Genís dels Agudells - Montbau- la Vall d'Hebron- la Clota - Horta | 4 |
S0801 | Porta-el Turó de la Peira-Vilapicina i la Torre Llobeta - Can Peguera | 7 |
S0802 | la Guineueta - Canyelles - Les Roquetes- Verdum | 9 |
S0803 | la Prosperitat-la Trinitat Nova | 7 |
S0804 | Torre Baró-Vallbona - Ciutat Meridiana | 8 |
S0901 | la Trinitat Vella | 4 |
S0902 | Baró de Viver - el Bon Pastor- Sant Andreu | 4 |
S0903 | Navas - la Sagrera - el Congrés i els Indians | 4 |
S1001 | el Camps de l'Arpa del Clot - el Clot | 4 |
S1002 | el Parc i la Llacuna, la Vila Olímpica, Diagonal Mar i el Front Marítim - Poblenou | 4 |
S1003 | el Besòs i el Maresme | 4 |
S1004 | Provençals del Poblenou, la Verneda i la Pau, Sant Martí de Provençals | 4 |
Més informació: ACORD del Consell de Direcció d’aprovació de la Resolució sobre la preinscripció i matrícula de l’alumnat per al curs 2020-2021 a la ciutat de Barcelona, PDF
Seguiment de les inversions
Es fa seguiment de les actuacions d’inversions en tramitació.
Més informació: enllaç al document, PDF