Notícies

Notícies relacionades amb el món educatiu en l’àmbit de la ciutat de Barcelona

  • 04/11/2023

    L’Escola Parc del Guinardó fa 100 anys

    L’Escola Parc del Guinardó celebra 100 anys de vida amb una gran jornada festiva oberta a tota la comunitat educativa. Creada el 1923 pel Patronat Escolar de l’Ajuntament de Barcelona, va néixer com una escola a l’aire lliure que acollia infants amb malalties respiratòries que eren fills de famílies treballadores. Situada en un entorn privilegiat, està molt lligada al seu entorn i manté l’esperit i els principis pedagògics innovadors del començament.

  • 26/10/2023

    El programa En Directe incorpora un viver de bandes i tallers de músiques electròniques de la mà de Sònar

    La tercera edició del programa "En Directe. Música als instituts" ha arrencat aquest curs a 15 instituts de la ciutat, amb la participació de 2.300 alumnes. Com a novetat, enguany es dinamitzen les activitats fora escola a través, entre d’altres, d’un viver de bandes on diversos experts assessoren els grups sorgits en el projecte. I l'Institut Escola Arts acollirà tallers i laboratoris de músiques electròniques que es duran a terme amb el suport de Sónar.

  • 23/10/2023

    El IX Fòrum EOICAT reflexiona a Barcelona sobre el futur de les EOI

    El 20 i 21 d’octubre s’ha celebrat a Barcelona el IX Fòrum EOICAT, que ha estat el punt de trobada de 250 professors d’escoles oficials d’idiomes (EOI) de tot Catalunya. Organitzat per l’EOI Vall d’Hebron, i amb el lema «Un pont cap al futur», les aules d’aquest centre i l’Hotel Alimara han acollit durant dos dies ponències i tallers molt diversos per reflexionar sobre el paper de les EOI en l’actual món canviant.

  • 20/10/2023

    La UdG constata avenços en l’aprenentatge de l’alumnat dels programes Èxit i Speak Up

    Els programes Èxit i Speak Up han estat avaluats per la Universitat de Girona, amb uns resultats que constaten la millora d’alguns hàbits d’estudi en l’alumnat que participa en el primer, i l’afavoriment de la confiança a l’hora de parlar en anglès en el segon. També s’ha analitzat el programa Tangram, en el qual es valoren l’enfortiment dels vincles entre l’alumnat i les famílies amb l’escola. L’equip de recerca destaca també que la gratuïtat d'accés a aquests programes és essencial per garantir l'equitat i reforçar la seva missió compensadora.