Torna

Un projecte de l'Institut Quatre Cantons, premiat al Mobile Learning Awards

03/03/2017

Un projecte de l'Institut Quatre Cantons ha estat guardonat en la 5a edició dels Mobile Learning Awards que ha tingut lloc aquesta setmana a Barcelona dins del Mobile World Congress.

El treball «Arqueologia industrial al Poblenou de Barcelona» de l'Institut Quatre Cantons ha rebut el tercer premi de la categoria de centres educatius en els guardons Mobile Learning Awards que s'han lliurat aquesta setmana en el marc el Mobile World Congress.

El projecte és un dels Treballs Globalitzats de proposta Externa (TGPE) que l'alumnat de l’Institut Quatre Cantons realitza durant cinc setmanes per encàrrec d'una entitat. En aquest cas l'origen del projecte ha estat l'encàrrec que el Centre de Recursos Pedagògics (CRP) de Sant Martí va fer a un grup d'alumnes de 2n i 3r d'ESO del disseny i la construcció d'una sèrie de maquetes d'edificis emblemàtics del Poblenou i la confecció d’una pàgina web (http://4c-arqueologia-industrial.strikingly.com/) on es pugués consultar la informació més rellevant sobre aquests edificis.

 

114 projectes de tot Catalunya

Els Mobile Learning Awards, organitzats per Mobile World Capital Barcelona dins del Mobile World Congress i emmarcats en el programa mSchools, reconeixen els projectes més innovadors de docents i escoles de Catalunya a través de l’ús de la tecnologia mòbil a l’educació.

Aquest any, els Mobile Learning Awards han arribat a la seva cinquena edició, amb una participació de 114 projectes de tot Catalunya. Els guardons tenen tres categories diferents que premien les millors experiències desenvolupades per docents, les millors experiències innovadores sobre la integració de les tecnologies digitals a l’aula realitzats per centres educatius i la millor proposta d’aula desenvolupada per estudiants universitaris. A més del millor projecte d’AMPA o AFA i una menció especial a l’experiència més inclusiva d’entre totes les presentades.

Enguany els guanyadors dels primers premis dels Mobile Learning Awards, en la categoria de docents i centres educatius, han estat, respectivament, la creació d'un robot DIY, de l'Escola El Turó de Montcada i Reixac, i una iniciativa per implementar les tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement (TAC) a l'aula evitant l'escletxa digital, de l'Escola Joan Sallarès i Pla de Sabadell.

En la categoria de centres educatius, juntament amb aquesta última escola i l'Institut Quatre Cantons,  ha estat guardonat, amb el segon premi, el projecte «Robòtica educativa» de l'Escola Els Estanys de Castell-Platja d'Aro.

En la modalitat de docents també han estat premiats l'Institut Jaume Huguet de Valls, pel seu projecte «Programació creativa. Videojocs», i l'Escola Vedruna de Ripoll, pel projecte «Cada gota compta» també han estat guardonats l'AMPA de l'Escola Enric Casassas, pel treball «Els videojocs als Serious Games a l'aula» i en la categoria d'estudiants, un projecte de la Universitat de Girona: «Animals de fuga».

 

Enllaç amb el projecte«Arqueologia industrial al Poblenou de Barcelona»

Més informació sobre la cinquena edició dels Mobile Learning Awards