Torna

Construir una escola per la generació de nadius digitals

22/03/2017 Jornada

Tot indica que estudiants d’arreu del món mostren un alt nivell de desafecció cap a l’escola. Al final de la primària, senten gran escepticisme envers l’escola i manca d’implicació emocional i cognitiva. Se senten cansats, alienats i no veuen el sentit d’estudiar. Com combatre aquests símptomes i generar un model educatiu que s’adeqüi als interessos i motivacions dels joves és un repte en el que queda molt camí a recórrer però en el que molts ja hi estan treballant.

En aquest webinar coneixerem l’experiència directa d’estudiants i professors que han participat en reptes de creativitat i innovació proposats des de fora de l’escola i analitzarem què poden aprendre els centres educatius d’aquestes iniciatives i com es pot estimular la motivació i implicació dels joves a través d’eines com les tecnologies mòbils.

El webinar t’ajudarà a: 

  • Conèixer què necessiten els nadius digitals per sentir-se estimulats cap a l’aprenentatge.
  • Descobrir iniciatives que fomenten la creativitat i la innovació dels joves des de fora de l’aula i que poden aportar aprenentatges rellevants per aplicar a l’escola.
  • Imaginar nous escenaris de treball a l’aula per motivar la participació i curiositat a partir de l’ús de tecnologies mòbils.

Acte exclusivament online. Accés gratuït i en obert a: www.debats.cat.  Podeu participar via Twitter: #debatseducacio

Quines experiències coneixeràs?

L'Audi Creativity Challenge

Una competició en la que es repta als joves d’ESO, Batxillerat o Cicles de Formació Professional a transformar el futur de la societat desenvolupant les seves idees creatives. La iniciativa vol donar veu als joves i demostrar que la seva capacitat de repensar el món és tan o més bona que la dels adults. 

- Analitzarem com s’estimula i s’acompanya la participació en aquest tipus de reptes.

- Descobrirem com s’incorporen aquestes iniciatives en el model d’aprenentatge curricular dels centres.

Qui ens ho explicarà?

Estudiants de l’Institut Vilatzara de Vilassar de Mar, membres d’un dels equips finalistes de l’Audi Creativity Challenge i docents que els han acompanyat en el procés (a confirmar).

Estudiants del MIT a les aules catalanes

15 estudiants de la prestigiosa Universitat Massachussets Institute of Technology (MIT) de Boston van impartir el curs passat classes a centres de secundària de Barcelona i àrea metropolitana, aportant un enfocament pràctic i una visió diferent del model educatiu i recursos pedagògics innovadors propis del MIT. Aquesta experiència és possible gràcies al programa MISTI Global Teaching Lab en el qual col.labora la Fundació Catalunya La Pedrera

- Analitzarem quines són les principals aportacions de valor d’aquest tipus d’iniciatives per als docents.

- Descobrirem quina és la reacció dels nadius digitals quan se’ls exposa a models disruptius.

Qui ens ho explicarà?

- Antonio Pinto, professor de tecnologia de l’Institut Príncep de Girona de Barcelona, un dels centres que ha participat en aquesta iniciativa.

YOMO

Yomo: The Youth Mobile Festival vol inspirar milers de joves i ajudar-los a conèixer millor les carreres professionals dels sectors STEAM en un món cada vegada més mòbil. Com a part del Mobile Wold Congress, en quatre dies, va rebre 20.000 escolars en una enorme exposició de ciència i tecnologia que es van combinar amb tallers interactius i activitats pràctiques dissenyades per portar l’aprenentatge de l’aula a la vida real. 

- Analitzarem què es pot fer per estimular les vocacions cap a la ciència i la tecnologia.

- Descobrirem quins nous usos es pot donar a la tecnologia mòbil per fomentar la motivació entre els estudiants.

Qui ens ho explicarà?

- Montse Jiménez, docent de l’Escola Vedruna de Ripoll i ambaixadora del programa MSchools de la Mobile World Capital Barcelona.

El webinar serà moderat per Neus Lorenzo (@newsneus).

Inscriu-te ara. T’hi esperem! 

Fes la teva aportació!

En aquest webinar podrem intercanviar idees i fer preguntes als protagonistes a través de la participació a Twitter amb el hashtag #DebatsEducacio. Us proposem diferents formes d’iniciar la conversa, des d’ara mateix. Ens ajudeu a completar aquestes frases?

També us animem a estimular la participació a twitter dels vostres alumnes per tal de recollir les seves idees i suggeriments.

I si esteu atents als nostres canals de twitter i facebook, podreu anar participant en petites enquestes que anirem llançant per conèixer la vostra opinió sobre els temes que plantegem.

Twitter: @FundacioBofill i @UOCpsicoeduFacebook

Per què aquest webinar?

Aquest seminari virtual dóna continuïtat al Debat d’Educació del 31/01/2017 presentat per Kirsti Lonka, professora de psicologia de l’educació de la Universitat d’Hèlsinki, en el que, a partir d’algunes consideracions sobre l’educació a Finlàndia, va reflexionar sobre les necessitats educatives dels “nadius digitals” i va presentar les principals senyals d’alerta que indiquen que cal repensar els sistemes educatius actuals per combatre la desafecció i la desmotivació dels estudiants.

Organitza Fundació Jaume Bofill
Horari 19
Lloc Sessió en línia
Més informació Web de la Fundació Jaume Bofill